En dag till BF

God morgon hörni! Ingen bebis i sikte än tyvärr. Vi klarade oss igenom midsommarhelgen (så mysig förresten) och min lillebrors födelsedag så nu är det verkligen fritt fram. Vaknar varje morgon med viss besvikelse över ännu en lugn natt utan värkar eller vattenavgång även fast jag inte skulle kalla just denna natt för särskilt lugn då lillan hållet mig vaken med en hel cirkusuppvisning där inne med härligt tryck ner mot bäckenet där hon lyckas komma åt någon nerv som får intensivt blixtrande smärta att stråla ut i benet.

Har en hel del sammandragningar som mer och mer gått över till att faktiskt göra lite ont. Vissa dagar har det t.o.m. gett mig lite hopp att saker och ting är på g men det hela har sen lugnat ner sig och klingat av. Man märker ju att kroppen verkligen laddar upp såklart men det kan ju tyvärr ändå dröja många dagar innan det sätts igång.



Idag skall jag på mitt sista barnmorskebesök i alla fall. Om det går skall hon då göra en hinnsvepning på mig som ev kan ge kroppen den spark i baken den behöver för att dra igång det hela. Vi får se helt enkelt. Om inget händer alls väntar igångsättningsbedömning i mitten på nästa vecka så oavsett är det nära nu. Det som känns lite extra segt är ju dock att det redan känns som jag gått över BF då mitt datum blev framflyttat 6 dagar på rutinultraljudet. Var först beräknad till den 24 juni och är nu lite rädd att denna bebis kommer bli väldigt stor med tanke på att Charlie ändå var rätt stabil på sina dryga fyra kilo. Dessutom är det så otroligt tungt att känna sig som en fånge i sin egen kropp och trots att det kommer vara ledsamt att graviditeten är över så bara längtar jag efter att få kunna röra mig igen för det tär enormt på mitt psyke med all denna smärta och att nästan helt vara beroende av Tom nu för att fungera.

Ni får gärna hålla en extra tumme för mig idag hos barnmorskan så hoppas vi att lillasyster snart väljer att göra sin entré ❤️ Ha en riktigt fin tisdag nu! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: