Boa eller baka?

Det är 8 dagar kvar till beräknat och den värmeböljan som plötsligt drog in över oss i förra veckan har nu lagt sig lite grann vilket verkligen är skönt. Det var verkligen helt galet varmt och fick lite smått panik att jag skulle behöva gå de sista dagarna som gravid ännu mer svullen och svettig än vad jag redan är. Älskar sommar och värme men det går verkligen inte ihop med mina graviditetskrämpor just nu. Jag har SÅ ont i fogar, rygg och mage nu efter att bara gjort vanliga hushållssysslor eller tagit hand om barnen en hel dag så jag är helt slut om kvällarna och sover på det otroligt dåligt om nätterna. Det som hjälper mot smärtsm är att vila men det är ju inte så lätt hemma med två barn. Jag försöker så gott jag kan men räknar faktiskt mest ner timmarna tills Tom kommer hem på kvällarna och då kan jag krypa upp i soffan eller sängen där jag stannar resten av kvällen.

Dagarna går väldigt väldigt långsamt så här när man bara går och väntar och dessutom är så påtagligt höggravid. Det jag och barnen gjort för att fördriva tiden, förutom att titta på extremt mycket tv, är att baka. Frysen är snart full med kanelbullar, hallongrottor, biskvier och dumlekakor. Ja så fika gör vi ju också en del hehe.



Nu har jag dock slut på bakidéer så får hoppas att det finns några kakor kvar när väl bebis väljer att titta ut. Imorgon skall jag till barnmorskan för näst sista gången och då skall jag förklara lite hur jag mår och se om vi kanske i alla fall kan få till en hinnsvepning snart för att se om vi kan knuffa igång den här förlossningen. Jag börjar ju få lite lätt panik och klaustrofobi av att vara helt instängd i denna kroppen med så mycket smärta och att inte ens få sova ordentligt. Vill gärna inte gå in i väggen innan förlossningen liksom. Jag kämpar vidare och hoppas verkligen inte det behöver bli en veckas övertid även denna gången. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: