Ovanligt lugn morgon

Denna vecka blir en väldigt annorlunda vecka. Idag vaknade jag av mig själv strax efter nio, masade mig upp ur sängen och tog en lång och härlig dusch. Sedan dess har jag strosat runt i morgonrock, fixat lite mysfrukost och bara tagit det lugnt. En vanlig dag för de flesta 23-åringar kanske men en ytterst ovanlig start på dagen för en mamma kan jag lova.
 
Anledningen till deta lugn är att Vincent faktiskt inte är hemma. Eftersom förskolan nu är stängd i 4 veckor och jag gärna ville slippa vara ledig alla 4 frågade vi min mamma om hon ville ha honom en av veckorna och det ville hon så gärna, så igår innan jag gick till jobbet vid 13 kom mamma förbi och hämtade upp Vincent för att åka till Bosared och där skall de vara till på fredag.
 
3 bilder från helgen på mina fina pojkar! 
 
Det känns rätt konstigt faktiskt att inte ha honom här och trots att man hela tiden längtar efter egentid så är det en stor bit som saknas i min vardag och i mig när han är borta. Jag skall försöka njuta så gott det går och vila upp mig ordentligt de här dagarna. Jag har så mycket saker som jag skulle vilja få hunnit med att göra men om jag får gissa så kommer vi knappt hinna med hälften. Bättre då att bara passa på att ta det lugnt. Att få slänga sig på soffan efter jobbet som de flesta av mina kollegor kan göra eller att själv få bestämma när jag skall gå upp (när jag jobbar kväll) är guld värt för en sliten mamma.
 
Nästa vecka kommer jag vara hemma med Vincent så då får jag ladda upp med kramar och pussar igen. Då tjuvstartar han och jag semestern! Skall bli underbart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: